Sierpień w Bibliotece

Skończyły się wakacje i nadszedł czas posumowań. Wspominamy co działo się w bibliotece w sierpniu:

Biblioteczny Klub Scrabble
  w sierpniu  gościł dzieciaki z osiedla Gigant. Tutaj codziennie po południu młodzi czytelnicy mogli  potrenować znajomość języka polskiego            a także
spotykać się z koleżankami i kolegami. Była to także świetna zabawa słowem. W ruch szły słowniki i Google. Punktacja była kilka razy przeliczana gdyż niektórym wydawało się, że podliczenia nie były solidne. Tak czy siak rozgrywki były udane i zapewniamy, że klub jest otwarty także w roku szkolnym. Zapraszamy w każdy wtorek od 14.00            do 15.00. Obok grupa miłośników słówek.

Klub młodego czytelnika
otwarty był codziennie przed południem. W lipcu kilkoro czytelników nauczyło się oprawiać książki i układać je alfabetycznie. Wbrew pozorom wcale nie jest to łatwe. Przyznały to Wiktoria   i Mariola które były w lipcu częstymi gośćmi w klubie. W sierpniu nasz klub odwiedzali kilkukrotnie młodzi ludzi ze Środowiskowego Klubu Gigant, którzy także poznali bibliotekę od zaplecza.

W sierpniowym "Konkursie na pocztówkę z wakacji" należało oprócz rysunku odzwierciedlającego miejsce naszego odpoczynku, napisać samodzielnie wymyślone pozdrowienia z wakacji.  Mogły to być życzenia napisane wierszem lub prozą. Zobaczcie co też wyszło naszym milusińskim bo to do nich adresowany był ten konkurs.

Byliśmy także na wycieczcie, której organizatorem była Biblioteka Główna. Ośmioro czytelników z Gigantu zwiedziło Dinozatorland. Byliśmy w Parku Ruchomych Dinozaurów, Parku Owadów a także            w Parku Mitologii. Było suuuuuper!!! Oto fotoreportaż:

31 sierpnia w piątek odbył się krajoznawczy pieszy rajd pod hasłem "Widok na osiedle Gigant". Celem naszej wycieczki było sympatyczne zakończenie tegorocznych wakacji oraz poznanie okolicy naszego osiedla. Tereny za osiedlem Gigant to łąki i wzgórza. W zeszłym roku       w Wakacyjnym Klubie Ekologicznym robiliśmy zielnik z roślin rosnących na tamtejszych łąkach. W tym roku w upalny dzień sierpnia udaliśmy się na wzgórza za osiedlem Gigant, z których obserwowaliśmy okolice            i rozpoznawaliśmy kominy elektrowni Jaworzno III, kościół na Podłężu       i inne charakterystyczne budynki Jaworzna . Najmłodsi uczestnicy malowali kredą na sklejce widziany przez siebie krajobraz a starsi robili zdjęcia. Zrobimy w bibliotece  wystawkę zdjęć. Obok dwie najmłodsze uczestniczki ze swoimi pracami.

Poniżej fotografie starszych uczestników wyprawy. Na zdjęciach Wojtka    i Przemka widać tor przeszkód, które wybudowali starsi chłopcy z osiedla aby móc poszaleć na rowerach. Nasi uczestnicy żałowali że, nie mogli     ich zobaczyć w akcji. Myślę że upalna pogoda odstraszyła "wyczynowców".

Jak co roku biblioteka zorganizowała "Wakacyjną zbiórkę podręczników", już niepotrzebnych lub nie sprzedanych. Dzięki            tej zbiórce 30 podręczników trafiło do potrzebujących uczniów.        Nowością tych wakacji była akcja "Podarunek z wakacji". Wiemy,         że czytelnicy wyjeżdżając na wakacje kupują książki po okazyjnych cenach a po przeczytaniu ich odkładają na domowe półki. Naszym zamiarem było zachęcić czytelników aby te książki trafiły do biblioteki. Akcja udała się znakomicie, czytelnicy hojnie nas obdarowali.                 Do biblioteki trafiło 54 nowiutkich książek. Bardzo serdecznie dziękujemy naszym przemiłym darczyńcom!!
Co tydzień maluchy słuchały bajek podczas głośnego czytania.
Przez cały sierpień wystawialiśmy w naszej bibliotecznej gablocie       zbiory lokalnych hobbystów.  Aniołki, zakładki do książek, latarnie morskie, słoniki oraz miniatury książkowe zachwycały odwiedzających nas czytelników.

Skończyły się wakacje i urlopy. Teraz z nowymi siłami możemy przystąpić do nauki i pracy. Nie zapominajcie jednak, że należy się nam wytchnienie  a dobra książka w tym pomoże. Zatem zapraszamy do bibliotek. Powodzenia!